Teste de evaluare care nu respecta programa

Categorie: Arhiva
Publicat:Marți, 15 Noiembrie 2011
Afişări: 2155
Tipăreşte această pagină Tipăreşte această pagină Trimite această pagină prin Email Trimite această pagină prin Email

Liviu Pop, FSLI: Testele de Evaluare Inițială nu respectă programa de la Bacalaureat – VIDEO

Sindicaliștii din învățământ atrag atenția asupra inutilității testelor de Evaluare Inițială, care, în cazul unor materii, nici măcar nu cuprind programa de la Bacalaureat și care nu pot oferi o imagine de ansamblu asupra pregătirii elevilor, deoarece nu sunt corectate după o grilă comună la nivel național. Iar în ceea ce privește reforma învățământului, Guvernul nu a alocat fonduri nici pentru implementrarea propriei legi, nici pentru angajarea de personal, nici pentru baza materială și nici, poate cel mai important aspect, pentru reforma curiculară, a dezvăluit pentru dcnews.ro Liviu Pop, secretarul general al Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI).

rezultate-examen

La jumătatea lunii octombrie, profesorul Adrian-Dan Enache făcea public un material prin care atrăgea atenția asupra deciziilor „cel puţin discutabile“ ale MECTS referitoare la evaluarea iniţială, foaia de parcurs şi alte activităţi care cumulate duc timpul de lucru săptămânal al unui profesor la un număr de ore ce depăşeşte cu mult norma de 40 de ore pe săptămână prevăzută în Legea Educaţiei Naţionale. ”Ceea ce a semnalat profesorul Enache reprezintă un efect. Cauza este incompetența ministerului Educației, care nefiind capabil să vină cu măsuri corecte și concrete de reformă, a venit cu această supraîncărcare a corpului profesoral, cu o înregimentare în anumite standarde, fapt ce duce la o supraaglomerare a timpului de muncă nu numai pentru profesori, ci și pentru personalul auxiliar”, ne-a declarat secretarul general al FSLI, Liviu Pop. Reprezentanții FSLI au preluat protestul profesorului Enache și l-au înaintat oficial Comisiei de Învățământ din Camera Deputaților, ”singurul organism care poate să îl tragă de mânecă pe ministrul Educației”.

Testare Inițială din clasa a 11-a și a 12-a, examen de Bacalaureat din clasa a 9-a și a 10-a

Potrivit secretarului general al FSLI, una dintre cele mai grave probleme referitoare la testele de Evaluare Inițială este reprezentată de faptul că, la unele materii, modelele de teste gândite de Ministerul Educației se află în afara programei.

”Problema cea mai gravă, din punctul nostru de vedere, este că toate aceste teste sunt verificate de un Serviciu Național de Evaluare, pentru că noi am fost obligați să transmitem acestui serviciu, iar acest serviciu nu a fost capabil să scoată niște modele de teste standard corecte. Le-a scos greșit, în afara programului la unele discipline. De aceea, considerăm că demersul domnului profesr trebuie susținut mult mai bine și mult mai puternic de întreg corpul profesoral și inclusiv de părinți și de elevi”, a declarat Liviu Pop. „Să luăm examenul de Bacalaureat. Elevii de clasa a 12-a de acuma au dat anumite teste inițiale din disciplina de clasa a 11-a, care în multe situații nu folosește la examenul de Bacalaureat. Deci nu are nicio relevanță. De exemplu, dă testare la bilogie, în clasa a 12-a, din biologia de clasa a 11-a. La finalul semestrului 1, îl evaluez din biologia de clasa a 12-a. Poate să aibă media 10 la biologie, dar el dă bacalaureatul din materia clasei a 9-a și a 10-a”, a exemplificat Liviu Pop.

Mai mult, aceste teste nici nu pot oferi o imagine de ansamblu asupra pregătirii elevilor dintr-o anumită generație, deoarece testele nu sunt standardizate la nivel național și fiecare profesor este nevoit să corecteze după propriul barem. ”În cazul acesta, degeaba îl chem eu pe părinte la școală și îi spun că fiul său are nota 7 la matematică. Are un șapte, dar nu știe după ce grilă, că între 1 și 10 la nivel național, șaptele de la o școală poate fi diferit de șaptele de la altă școală. Iar părinții ar trebui să conștientizeze acest aspect”, a explicat Liviu Pop.

Pe lângă faptul că sunt inutile pentru elevi, aceste teste sunt de natură să supraîncarce timpul de lucru al profesorilor de la 40 de ore pe săptămână, atât cât prevede legea, până la 120-130 de ore în unele cazuri, după cum a declarat secretarul general al FSLI.

Testele de evaluare inițială au fost sabotate, parcă, exact de cei care le-au introdus în legislație, adică reprezentanții Ministerului Educației. Astfel, caracterul neobligatoriu al testării inițiale îi determină pe elevi să nu ia în serios aceste examene. ”Nefiind trecute în catalog, elevul poate să spună că nu scrie nimic. Acest calificativ nu îl interesează pe elev. Sunt două elemente suficiente ca să dovedim că Ministerul Educației ne dă teste și ne îngreunează timpul de lucru, ne face și ne pune să vedem care este ritmicitatea, să ne numărăm notele, să le împărțim la numărul de elevi...Aceste chestiuni nu fac altceva decât să ne transforme din oameni de catedră în bicocrați”, ne-a declarat Liviu Pop.