Autentificare

Avem 7 vizitatori și niciun membru online

Capcanele LEGII EDUCATIEI NATIONALE

LEGEA EDUCATIEI NATIONALE ASUMATA CLICK AICI

MATERIAL IN CONTINUA ACTUALIZARE....pana la caderea GUVERNULUI
Aparuta in 28 octombrie LEN aduce, pentru PORTOCALIII aflati in functie de conduere, lucruri bune.
Ce aduce pentru elevi, parinti si profesori?
Scaderea calitatii, stres, supunere si dictatura. Pierderea titularizarii in sistem si evaluarea cadrelor didactice de catre CA al unitatii...
Nu discut de acele articole care nu fac decat sa dezbine societatea civila, precum si unele care nu se pot aplica.
O sa incerc sa le iau pas cu pas chiar daca nu intro ordine oarecare.

Strigator este ca prin LEGE se incalca PACTUL NATIONAL PENTR EDUCATIE si se spune clar ca in 2011 EDUCATIA NU ARE ALOCAT 6% DIN P.I.B.
Art 361 alin 3 lit g) " 6% incepand cu 1 ianuarie 2012" iar
PACTUL NATIONAL PENTRU EDUCATIE ART 2. Asigurarea în perioda 2008-2013 a unui minim de 6% din PIB pentru educaţie, pentru a o aşeza pe o temelie solidă, pe durată medie şi lungă. Garantăm familiilor, elevilor şi profesorilor că regulile sistemului de educaţie nu se vor schimba în funcţie de anotimp şi că acesta va fi finanţat constant în funcţie de obiective clare şi asumate transparent.

Art 2 alin 4 "drepturi egale de acces la toate nivelurile si formele de invatamant preuniversitar.....fara nicio forma de discriminare" - vom vedea pe parcurs cum se incalca acest articol chiar de aceasta lege


Art 9 alin 2 aproape identic cu Art 101 alin 2 deci copy paste fara logica poate si putin interpretabil

DEZBINAREA SOCIETATII CIVILE
Art 19 alin 2 "in unitatile administrativ teritoriale cu mai putin de 300 de elevi se organizeaza o singura unitate cu personalitate juridica" ,

Art 45 alin 5 "pentru fiecare minoritate functioneaza cel putin o unitate scolara cu personalitate juridica indiferent de efectivul de elevi"


Art 45 alin 6 " in unitatile cu predare in limbile minoritatilor nationale singulare...se acorda personalitate juridica indiferent de efectivul de elev"


Art 47 alin 2 " unitatile cu predare in limba romana....au personalitate juridica indiferent de efectivul de elevi"

Iar art 19 alin 3 incurca si mai mult aplicarea legii

IN UNITATILE ADMINISTARTIVE IN CARE AVEM SUB 300 DE ELEVI IAR 150 SUNT ROMANI IAR 150 MINORITARI CE ARTICOL SE APLICA PENTRU A AVEA O SINGURA UNITATE???
DAR DACA SUNT 100 ROMANI 100 LA O MINORITATE SI 100 LA ALTA MINORITATE???

NU CRED CA PRIN LEGE TREBUIE CREATE CONFLICTE IN ACESTE COMUNITATI....

Art 46 alin 7, Art 65 alin 2 si Art 66 alin 2 ne spun ca avem doua TRUNCHIURI COMUNE..unul pentru elevi romani si altul pentru minoritari cei din urma cu mai multe ore....care nu au cum sa respecte Art 66 alin 3 si 4

Art 18 alin 3 "Religia poate fi predata numai de personal didactic calificat...." asta inseamna ca restul disciplinelor se pot preda si de catre necalificati

Art 63 alin 2 " pentru forma de invatamant in limba materna a unei minoritati, efectivele formatiunilor de studiu pot fi mai mici decat minimul prevazut de lege" dar unde sunt romani minoritari nu este o prevedere asemanatoare, Deci o prima incalcare a Art 2 alin 4

Art 65 alin 6 "programele scolare pentru disciplinile/domeniile de studiu, respectiv modulele de pregatire optionale se elaboreaza la nivelul unitatilor de invatamant, cu consultarea consiliului profesoral, consiliului consultativ al elevilor, structurii asociative a parintilor...... Programele scolare sunt aprobate de consilu de administratie al unitatii de invatamant" Cate unitati scolare, atatea programe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ce competenta au consiiliile de administratie pentru realizarea acestor programe

Art 69 alin 2 spune clar ca manualele scolare se elaboreaza de catre MECTS doar pentru orele din trunchiul comun.. Pentru disciplinile optionale nu se asigura manuale

Art 66 alin 3 stabileste nr maxim de ore in trunchiul comun de 16 ore la primar, 20 la gimnaziu si 21 la liceu
din care obligatoriu: Religia, Educatie fizica si sport, Tegnologia informatiei si comunicarii in gimnaziu si liceu.

LA FINALIZAREA CLASEI A IX-A ABSOLVENTUL ARE 16 ANI SI NICIO CALIFICARE. DECI MUNCITOR NECALIFICAT C ACTE IN REGULA.
Art 89 "In invatamantul preuniversitar....posturile didactice se ocupa prin concurs organizat la nivelul unitatii de invatamant"



Art 90 alin 2 " Angajarea personalului didactic ...se face prin incheierea contractului individual de munca de catre directorul unitatii, cu aprobarea consiliului de administratie"


Art 93 "Hotararile privind angajarea, motivarea, evaluarea, recompensarea, raspunderea disciplinara si disponibilizarea personalului didactic se iau la nivelul nitatii de incatamant de catre CA, cu votul a 2/3 din totalul membrilor. ....Angajatorul este unitatea de invatamant"

Art 96 alin 2 a) 7 membri - 3 cadre didactice inclusiv directorul
Art 96 alin 2 b) 9 membri - 4 cadre didactice inclusiv directorul si directorul adjunct
Art 96 alin 2 c) 13 membri - 6 cadre didactice inclusiv directorul si directorul adjunct

PENTRU INVATAMANTUL PARTICULAR UNDE BANII VIN DE LA BUGET PREVEDEREA ESTE AMBIGUA DIN PUNCT DE VEDERE A CONSILIULUI DE ADMINISTRATIE

LIDERUL DE SINDICAT NU MAI ARE ROL DE OBSERVATOR IN CONSILIU DE ADMINISTRATIE !!!


art 252 spune doar ca titularii din sistem isi pastreaza acest drept. Practic titularii se pot transfera doar daca sunt in restrangere de activitate si unitatile sunt de acord ( adica CA al fiecarei scoli) iar ISJ asigura o repartizare ( acolo unde au loc in judet, cu siguranta este vorba de o detasare, ptr ca tiularizare la NIVEL DE UNITATE nu are posibilitatea sa fac ISJ,)

RUGAMINTE PENTRU NAIVI ...NOTIUNEA DE TITULAR LA NIVLU UNITATII ESTE DE FAPT UN CONTRACT DE MUNCA PE PERIOADA NEDETERMINATA CARE NU PERMITE DETASARE SAU TRANSFER.
Este de negociat in CCM platile compensatorii pentru cei care intra in somaj...
DAr sper sa nu se adopte legea aceasta




MATERIAL IN CONTINUA ACTUALIZARE....pana la caderea GUVERNULUI